Foreningen

Bestyrelsesforeningen er stiftet d.7. maj 2013.

Formål:
Foreningens formål er på non-profit basis at arbejde for en stadig opkvalificering af bestyrelsesarbejdet i danske selskaber, virksomheder, organisationer og institutioner og for en stadig forbedring af rammebetingelserne for bestyrelsesarbejdet.
Foreningen vil fremme formålet ved at arrangere faglige møder, seminarer og konferencer samt oprette et virtuelt netværk, der kan formidle diskussionen af god selskabsledelse på et kvalificeret niveau. Foreningen vil understøtte kompetenceudvikling og bestyrelsesuddannelse samt deltage i nationalt og internationalt samarbejde.
Du kan downloade vedtægterne for foreningen her:  Vedtægter-bestyrelsesforeningen

I bestyrelsen for foreningen sidder:
Birgit Nørgaard (formand), Steffen Lüders (næstformand), Torben Möger Pedersen, Peter Schütze, Anders Lavesen, Torben Bender, Steen Thomsen, Thomas Thune Andersen, Christian Frigast, Adam Wolf og Kristian Wendelboe.

Foreningen har 500 medlemmer, bla.:
ATP, Axcel, Asnet, Boyden, Carlsberg, Carnegie,  CBS Executive, Coloplast, Copenhagen Business School, COOP, COWI, Danfoss, Danish Crown, Danske Bestyrelsesadvokater,  Dansk Erhverv, Dansk Industri, Danske Bank, Danske Regioner, Deloitte, DONG Energy, DSB, DVCA, Egon Zehnder, EY, Finansrådet, FSR – Danske Revisorer, GN Store Nord, Kromann Reumert, Kommunernes Landsforening, LD, Maj Invest, Nordea Bank, Novo Nordisk, Novozymes, Odgers Berndtson, Pandora, PenSam, PensionDanmark, PFA, Poul Due Jensens fond, Provas, PwC, Rambøll, Scandinavian Executive Institute, TDC, Toms.